петък, 26 октомври 2012 г.
Полетът на бомбардировача
Сигурно на много от вас, особено на момчетата, филмите, свързани с войната и с всякакъв вид военна техника, са им особено интересни. Няма момче, пък защо не и момиче, което ще пропусне авиошоу, в което се представя модерна авиационна или военна техника, което няма да се възхити на сложните и много рисковани фигури, които правят пилотите с мощните машини. Сигурно малцина от вас обаче си дават сметка, че и зад създаването на тия сложни машини, пък и зад управлението им стоят години изчисления, решаване на сложни математически задачи, чертаене на сложни геометрични схеми. Всичко в една летателна машина, всичко в един полет, всичко в работата на един пилот е свързано с математиката. При това тези математически задачи и изчисления не са като тези в часовете по математика. Ако в час или пък вкъщи, решавайки задача, имаш право да сбъркаш, на проектантската маса или в пилотската кабина нямаш право на грешка – защото там се греши само веднъж и обикновено е фатално. Вече сигурно се питате защо е този дълъг увод и не преминавам направо към задачата, която съм ви подготвила за днес. Е, трябва все пак някак да ви мотивирам, да ви заинтригувам, нали. Ето я и днешната математическа задача – разбира се, ще е свързана с летене. Казва се Полетът на бомбардировача: Бомбардировач, движещ се със скорост 250 мили в час, се озовава над целта един час по-късно от предвиденото. На връщане пилотът поддържал скорост 300 мили в час и се върнал в базата точно по разписание. Пита се: С каква скорост е трябвало да лети бомбардировачът към целта, за да я достигне навреме. Успех и до скоро!
Абонамент за:
Коментари за публикацията (Atom)
Няма коментари:
Публикуване на коментар